marți, 6 iulie 2010

Client de cum pasesti pe usa

Voi face aici referire strict la acei furnizori de bunuri si servicii la care te deplasezi fizic pentru a le fi client. Pe langa acele detalii legate de amplasarea unui sediu si de modul sau de prezentare, ceea ce este la fel de important, daca nu si mai important, este modul in care cei care sunt angajati trateaza clientii.

Responsabilitatea tratarii clientului in mod politicos nu intra doar in atributiile celor care se ocupa de relatiile cu clientii. Intra si in atributiile portarului, paznicului si femeii de servici!

Acelasi client care este tratat cu amabilitate(sau asa ar trebui sa fie tratat intotdeauna!) de catre cei care au contact direct cu acesta este una si aceiasi persoana care contribuie in mod direct la bunastarea si existenta unui loc de munca si pentru portar, paznic si femeia de servici.

Daca nu exista clienti nu vor mai exista nici locurile de munca generate de satisfacerea nevoilor clientului, indiferent daca aceste nevoi sunt de bunuri sau servicii.

Ceea ce constat deseori este ca la intrarea intr-o filiala bancara este intotdeauna un paznic care cel mai adesea nu spune nici macar "Buna ziua!" chiar daca este o filiala mai mica sau daca esti unicul client. Asa ceva nu ar trebui sa se intample, mai ales in conditiile in care filialele bancare sunt extrem de numeroase si un numar destul de mare de filiale au fost inchise de catre banci.

Imi puteti spune ce va pazi acel paznic sau care va fi salariul femeii de servici de la acea filiala desfiintata?

Mai grav, multe dintre angajatii de la filialele bancare au inteles criza taman pe dos. In loc sa intampine acei clienti care le calca pragul cu politete, amabilitate si, de ce nu, chiar un zambet de bun venit, nu mai stiu nici macar sa raspunda la salutul clientilor.

Acest fapt mi-a fost semnalat de doi prieteni care se intampla sa utilizeze des serviciile bancare. Unul dintre ei este obligat sa foloseasca serviciile unei banci datorita ofertei bune, celalalt a incetat sa mai mearga la filiala bancara de langa locuinta sa datorita atitudinii de delasare pe care a intalnit-o.

Unii ar putea spune ca este vorba despre cultura organizationala aici. Eu spun ca nu, e prea mult spus. Este vorba de politete, de modalitate de gandire la nivel de oameni si de neintelegerea corecta a situatiei.

Din momentul in care ai pasit intrun cabinet stomatologic, intr-un birou notarial, intr-un supermarket, in magazinul de la coltul blocului, intr-o brutarie sau intr-o filiala bancara esti CLIENT. Si atentia celor care sunt angajati sau ofera acele servicii trebuie sa fie asupra ta!

2 comentarii:

Loredana spunea...

Din pacate se uita ca fiecare are nevoie de fiecare. Da, si noi avem nevoie de acele servicii (ergo nu trebuie ca o persoana sa ii trateze urat pe cei ce lucreaza undeva) dar si ei au nevoie de clienti. E vorba pana la urma de un bun simt si un respect pe care se pare ca multi il pierd pe drum - asta daca au fost cumva educati sa il aiba. Si totusi in timp am convingerea ca lucrurile nu vor mai merge oricum, ca diferenta o va face calitatea.

Anonim spunea...

Bună Ziua!
Eu sunt Vlad, unul dintre membrii Radio Whisper, un radio anti-manele dedicat bloggerilor şi nu numai.
Am vizionat cu atenţie blogul tău şi vreau să spun că am fost foarte fascinat de ceea ce am găsit. Am fost atras de subiectele interesante şi de originalitatea articolelor. Felicitări ! Încep să îl citesc cu drag.
Noi promovăm la radio diferite articole ale bloggerilor, iar azi am promovat un articol de-al tău ; am specificat sursa articolului şi am deschis şi un subiect pe baza acestuia. Dacă doreşti, poţi să ne recomanzi orice articol şi noi îl vom promova.
Cu scuzele de rigoare pentru acest mesaj de tip spam,acest mesaj este dedicat tie si la cei care merita care ii citim aproape zi de zi.
Ne-ar face plăcere, de asemenea, să ştim că ai dori să ne susţii în acest proiect de radio şi să accepţi o eventuală colaborare.
Pe Radio Whisper se difuzează toate genurile de muzică, exceptând manele şi piesele necenzurate, avem şi câteva emisiuni, ştiri etc. Ne-am propus să realizăm un proiect mare, iar pentru asta avem nevoie de susţinerea şi ajutorul tău şi al celorlalţi colegi bloggeri. Dorim să creăm o echipă numeroasă, de oameni cu un talent aparte şi m-am gândit că, poate, ai vrea să ni te alături şi să colaborăm, binenţeles, pe unul dintre domeniile care îţi place. Dorim, de asemenea,sa iti acordam un scurt interviu. Pentru noi sunt importante ideile şi modul de a gândi al bloggerilor şi al ascultătorilor noştri.
Îţi mulţumesc pentru timpul acordat, iar acum îţi propun să adaugi linkul sau bannerul nostru pe blogul tău şi să ne dai add la id-ul ascultawhisper sau un email ascultawhisper@yahoo.com pentru a discuta mai multe.www.radiowhisper.com
Mulţumesc,Cu stimă Vlad!