marți, 2 septembrie 2008

Reteta de fursecuri fragede


Am scris aici despre reteta primita impreuna cu Zaharul vanilat Bourbon Dr. Oetker. Si saptamana trecuta am decis sa fac si respectiva reteta inainte de a expira produsul.

Iata reteta:

Pentru aluat: 250g unt sau margarina, 125 g zahar, pliculetul mentionat, 1 plic Zahar vanilat Bourbon Dr. Oetker, 3 galbenusuri, 250g faina, 150g Gustin Dr. Oetker(amidon din porumb)
pentru decor: 150g ciocolata de menaj

Mod de preparare:
1. Pentru aluat se amesteca untul sau margarina cu mixerul la viteza maxima. Se adauga treptat zaharul, zaharul vanilat si se amesteca pana cand se formeaza o masa compacta. Se adauga treptat oul si galbenusurile, fiecare galbenus la aproximativ 1/2 minut.
2. Se amesteca faina cu amidonul si se incorporeaza in aluat. Aluatul se pune intr-un sprit, cu ajutorul caruia se dau forme de coronite cu diametrul de aproximativ 4 cm, pe tava unsa si tapetata cu hartie pentru copt si se introduce in cuptor.
Cuptor electric: aproximativ 200grade Celsius(preincalzit)
Cuptor cu aer fierbinte: aproximativ 180grade Celsius(preincalzit)
Cuptor cu gaz: treptele 3-4(preincalzit)
Timp de coacere: aproximativ 10 minute pentru fiecare tava.
3. Fursecurile se scot din tava si se lasa la racit.
4. Pentru glazura se taie ciocolata in bucati mici, se fierbe pe baie de aburi la temperatura mica, pana devine o masa compacta. Fursecurile se scufunda pe jumatate in ciocolata si se aseaza pe hartie de copt.

Modul in care eu am preparat aceste fursecuri:

1. Am scos toate ingredientele pe care le aveam, incepand cu ouale si untul pe care le-am lasat sa se incalzeasca.
2. M-am apucat de amestecat untul( nu margarina) cu zaharul, moment in care am realizat ca nu am amidon si nici ciocolata.
3. L-am trimis pe sotior dupa amidon si ciocolata amaruie( nu de menaj)
4. Am primit Gustinul(marca recomandata, ca doar asa se face reclama) si ciocolata amaruie Poiana.
5. Am terminat repede cu reteta, am dat drumul la cuptorul meu cu gaz pentru preincalzire si m-am apucat de introdus aluatul in spritul meu. Moment in care am realizat ca nu e prima data cand imi spun ca voi arunca acel sprit si-mi voi cumpara altul, pentru ca aluaturile cu unt in contact cu spritul meu raman fara unt. Am scos aluatul din sprit si am facut mini bilute in palme pe care le-am aplatizat si le-am pus in tava acoperita cu hartie cerata unsa cu pensula cu putin ulei.
6. Am primit ajutor pentru a doua tava(multumiri sotiorului).
7. Cand a sunat ceasul de bucatarie cele 10 minute le-am scos si am introdus ultimele fursecuri in cea de-a doua tava.
8. Am pus ciocolata la topit pe baie de aburi. Moment in care am descoperit de ce nu voi mai lua niciodata cicolata amaruie de la Poiana. Aceasta ciocolata nu indica componentele si cantitatile in mod exact, astfel incat nu se stie concentratia de cacao. In plus, banuiesc faptul ca aceasta concentratie de cacao e foarte mica de vreme ce continea arome si potentiatori de arome. Ciocolata s-a topit prea repede, moment in care am adaugat o lingura de unt si trei lingurite de apa(laptele e mai bun, dar nu aveam momentan). Asa cred ca am ajuns la 150g de produs.
8. Fursecurile au fost unse pe o parte cu ciocolata.

Concluzii:
- fursecurile sunt foarte bune si pufoase, foarte usor de facut si mai ales in timp scurt. Se pot face mai multe si se pot umple cu diferite creme sau pot fi chiar servite alaturi de inghetata si cafea sau ceai cald.
- raman trei albusuri care trebuie folosite la altceva
- nu voi mai cumpara niciodata ciocolata Poiana
- nu am simtit in mod special gustul deosebit al produsului pentru care a fost facuta reclama

Niciun comentariu: