duminică, 30 august 2009

Iubire neconditionata fata de clienti


Fiecare client este valoros. Incepe prin a pune in prin plan aceasta propozitie si ai facut deja primul pas pentru o relatie buna de afaceri.

Este imposibil sa iubesti neconditionat un client daca pornesti cu prejudecati in privinta lui. Indiferent daca vorbim de prejudecati legate de sex, varsta, religie, cluloare a pielii, credinta, nationalitate sau zona a tarii, clientii au aceiasi "culoare". Nu trebuie sa ajungi in pat cu ei, la urma urmei, asa ca orice relatie de afaceri este importanta pentru tine.

Daca inlaturi "ochelarii de cal" sau modul in care ai fost invatat sa privesti o anumita relatie, descoperi perspective inedite si ai chiar prilejul de a cunoaste noi oameni.

Gandeste-te la ultima data cand te-ai simtit bine in calitate de client. Acesta este cel mai bun exemplu. Daca asteptam doar ca altii sa ne trateze cu atentie, sa ne faca sa ne simtim iubiti sau doriti, atunci ar trebui sa incepem si noi sa oferim clientilor nostri acelasi lucru si apoi sa incepem sa ne plangem atunci cand cerem alcuiva sa ofere servicii de calitate.

Nu este de ajuns sa citim articole sau carti despre relatiile perfecte cu clientii. Cel mai bine este sa pui in practica. Nu este de ajuns sa stii ca trebuie sa zambesti la telefon, ci sa zambesti si cand ai cea mai ghinionista zi. Daca nu ne este clar, daca nu stim ce inseamna sa iubesti neconditionat clientii, atunci cum sa stim ce vrem de la ceilalti? Le vom atribui mereu altora puterea de a ne dezamagi, vom da vina pe clientii ne-educati sau nepoliticosi. Daca nu suntem capabili sa ne exprimam nevoile intr-o maniera clara, nimeni nu va sti ce ne dorim cu adevarat. Iar daca noua nu ne este clar, cu siguranta ca nu va fi nici pentru ceilalti.

Un comentariu:

Loredana spunea...

Cred ca de fapt totul se reduce la ideea de a-l trata pe celalalt asa cum ti-ai dori sa fii tratat. Respecta-l pe celalalt - dar nu ii tolera nesimtirea.