joi, 29 octombrie 2009

Legamant cu o bratara


Fascinatia pentru frumos a oamenilor din toate timpurile s-a concretizat de multe ori in crearea si purtarea de bijuterii. Printre primele care au facut probabil parte din marea familie au fost bratarile, podoabe care au parut firesti impodobirii bratelor si gleznelor.

De la cele mai simple modele si pana la cele mai complicate, care necesita metale pretioase sau ore intregi de munca, fascinatia pentru bratari ramane mereu constanta de-a lungul evolutiei noastre.

Atat cu rol pur decorativ, cat si cu valente mistice, bratarile fac parte din mostenirea poporului nostru. Putine "domnite" mai poarta acum bratari din fier, dar toate avem in cutia de bijuterii cel putin o bratara cu "amintiri", bratari daruite de o persoana draga, bratari primite la ocazii speciale sau cumparate din admiratie.

Prima "bratara" pe care multi dintre noi am purtat-o a fost o ata rosie, de deochi, la incheietura unei maini.

Le tin minte pe toate: bratarile mamei, din diferite margele si margelute, bratarile "rustice" din sfoara sau sarme colorate, impletite mestesugit, prima bratara de aur daruita de parinti, prima bratara de argint daruita de o prietena draga, bratara din piele daruita de sotior(uzata de atata purtare, dar inca draga), bratara daruita de fratele meu, pe care o port cand mi-e dor de el.

Nu mi-au placut niciodata prea mult bratarile super rigide. Atunci cand ma misc, vreau ca bratara sa fie parte din mine, sa fie implicata in miscare. Vreau sa pot avea libertate in miscari si cand gesticulez si bratara atrage privirile celuilalt, si cand lucrez la birou.

Admir femeile care pot purta multe bratari fara a se simti stanjenite in miscari. Sunetele usoare pe care le fac aceste bratari in miscare au o muzicalitate proprie, cu care pari sa partici la un dans.

Bratarile mele fac parte din mine, vin in acord cu tinuta mea. Daca astazi vreau sa atrag atentia, bratara mea va spune acest lucru despre mine. Daca vreau sa ma simt naturala aleg lemnul sau pietrele sau osul. Daca vreau scanteieri aleg pietricele si luminite. Daca vreau sa surprind, aleg ceva modern si surprinzator.

Oricum ar fi, bratarile mele si cu mine avem un legamant: lumea e mai frumoasa cand suntem impreuna!

Niciun comentariu: