joi, 30 aprilie 2009

Clientii fericiti ma fac fericita


In ultima perioada nu am mai scris atat de des nu pentru ca nu as fi vreut sa ca nu ar fi fost subiecte: Romania trece prin criza si prin cutremure, au loc false sinucideri ale unor pseudo-vedete la TV, gripa porcina bantuie si ea.

Mi-am luat timp pentru mine. Dupa alergatura de Pasti pe la neamuri, dupa praznice si sute de mesaje la care am raspuns ca o maniaca, pentru ca pentru mine sintagma "in cel mai scurt timp posibil" chiar inseamna ceva, a venit si timpul sa primesc aprecierile.

Clientii fericiti ma fac fericita. Mai ales cand mai si marturisesc acest lucru.

Exista intotdeauna tensiune intre momentul in care clientul decide sa se adreseze in scris si cel in care receptioneaza un raspuns. Personal, urasc mesajele trimise vineri seara si pe care le gasesc luni dimineata. Pentru ca persoana care a scris respectivul mesaj este posibil sa astepte deja de doua zile un raspuns. Daca se aduna mai mult de 20 de persoane(cel putin), inseaman ca ai 20 de potential clienti impacientati.

Educarea romanilor in calitate de clienti se poate dovedi mult mai dificila decat in alte tari si acest fapt poate fi constatat si din modul in care acestia aleg sa comande produse on-line sau sa efectueze platile. Un articol interesant referitor la acest aspect regasiti si aici.

Am fost incantata cand o clienta a spus despre mine urmatoarele: "am ramas foarte placut impresionata de Ana Sandu care mi-a dat raspunsuri prompte, convingatoare; este entuziasta si se vede ca-i place ceea ce face".

In afara de a ma umfla in pene, adevarata intrebare este: de cate ori am multumit cuiva pentru ca si-a facut bine treaba?

Niciun comentariu: