marți, 19 aprilie 2011

Ce-am mai citit


Cand am plecat din tara nu am putut sa-mi iau cu mine foarte multe, dar cartile sunt esentiale pentru mine. Am nevoie sa fiu pusa in legatura cu ceea ce gandesc altii, sa vizitez alte zone, sa-mi imaginez alte lumi si alte sentimente, sa visez, sa stau ca pe ace pana la urmatoarea pagina.

Sigur, as fi putut sa citesc bloguri, glume etc. Dar majoritatea celor pe care le citesc au deja o anumita tematica, iar mie imi place sa fiu surprinsa, sa urmaresc evolutia personajelor si sa am, pentru o vreme, impresia ca sunt in papucii altcuiva.

Ideea de a comanda carti in romana nu ma atrage prea tare. Am rasfoit multe carti care au doua capitole interesante si restul m-au dezamagit profund. Prezentarile online sunt adeseori facute incat sa extraga doar partile incitante dintr-o carte, la fel cum un trailer de prezentare a unui nou film contine toate scenele cu adevarat interesante din acel film. Si eu vreu mult mai mult decat o carte pe care sa o citesc o singura data.

Mi-am cumparat luna trecuta doua carti in engleza: Burning Bright de Tracy Chevalier(de la Happy Books) si The Colour Of Magic de Terry Pratchett(de la Fnac).

Burning Bright - Tracy Chevalier

"She reminded him of September blackberries, which looked ripe but could be as easily be sour as sweet when you ate them. Jem could not resist such a temptation."

Imi place acest citat, pentru ca imbina vizualul cu tactilul si cu dragostea. Intreaga carte este foarte vizuala, as putea spune ca vibreaza de imagini. Dar, oricat de interesanta e perspectiva istorica si personajele, cartea nu este la inaltimea romanului care a facut-o celebra - Girl With A Pearl Earring.

The Colour Of Magic - Terry Pratchett

Imi pare rau ca nu am citit nimic pana acum de Pratchett, dar in mod sigur asta e ceva ce se va schimba. Umorul pe care-l degaja intreaga carte este exceptional! Chiar daca nu mi-ar fi placut genul fantasy, modul in care autorul combina fantasticul cu realul, reusind sa faca trimiteri la situatii si evenimente istorice reale in mod ironic dovedeste un talent uimitor. Dupa ce am terminat cartea am cautat sa aflu mai multe despre autor, insasi povestea vietii lui fiind foarte interesanta.

Daca nu ati citit inca cartile lui, va recomand sa incepeti. Cel putin eu asa am sa fac. The Colour of Magic este prima carte din seria Discworld din cele 37 pe care le-a scris singur, plus inca o duzina scrise in colaborare. Pana acum autorul a publicat aproximativ doua carti pe an, insa modul in care avanseaza forma de Alzheimer de care sufera s-ar putea sa stea in calea planurilor sale.

Daca ar fi sa citez, as cita pagini intregi. Pate dupa ce recitesc cartea imi voi gasi timp sa scot si citate din ea. Pana atunci, spor la pregatirile pentru Pasti!

Niciun comentariu: