luni, 21 martie 2011

Prajitura cu papaya


Ieri prietenii nostri au venit in vizita si, pe langa niste delicioase prajituri cu cafea, au adus si un fruct praspat de papaya, destul de marisor. Imi place sa incerc fructe noi si sa le dau sansa de a ma cuceri. Pana ieri, cunostintele mele gustative despre acest fruct se rezumau la conservele cu fructe tropicale, unde cautam in disperare bucatelele rosii, usor gumate.

Fructul a fost foarte bine copt, avea consistenta unui pepene galben si un gust fructat inspre piperat - dupa experti un gust care aduce aminte de mosc. Pe scurt: daca sanatatea mea ar avea nevoie de el sau as fi nevoita sa-l mananc, probabil ca ar ajunge sa-mi placa. E bunisor, dar nu e un fruct pe care sa-l cumpar pentru a-mi alinta papilele gustative.

Pentru ca jumatate din el il taiasem cubulete, cealata jumatate le-am oferit-o prietenilor la pachet. Jumatatea mea a ramas sa fie parte a proiectelor culinare pe care le desfasor in ultima vreme saptamanal. Astazi am avut chiar doua!

Asadar, cautand retete, am gasit propria reteta pe baza proportiilor oferite de celelalte retete si a ceea ce aveam prin frigider:

1/2 pachet de unt(100 gr)
50 grame smantana
2 - 2,5 cesti de zahar(aproximativ)
3 oua
2 cesti de papaya facuta pasta la blender
1 ceasca de pulpa de portocala fara zeama(ramasa de la stors portocale pentru suc)
3 cesti de faina
1 pliculet praf de copt
1 praf de sare
1 lingurita scortisoara
1 lingurita esenta de lamaie
1 lingurita esenta de vanilie
1 ceasca de stafide


Untul si smantana se amesteca foarte bine cu zaharul si se adauga, pe rand, ouale batute.

Faina, sarea, scortisoara, praful de copt se amesteca foarte bine. Se adauga peste ele amestecul de mai sus. La final se amesteca papaya, pulpa de portocale si esentele si stafidele(care pot sta la inmuiat in zeama de lamaie sau alcool).

Am copt pentru 40 de minute la foc potrivit/mic, pana ce scobitoarea a iesit curata.

Prajitura e foarte aromata, cu o textura destul de densa si cremoasa, asemanatoare prajiturilor cu morcovi.

E buna, e cu ceea ce aveam prin casa, e de facut daca papaya e ieftina sau se gaseste la indemana.

Optional, la aceasta prajitura merg suplimentar nuci, alune, ananas, ghimbir sau alte fructe. Ma duc sa mai iau o bucata, ca mi-am facut pofta singura cu postarea!

Niciun comentariu: