miercuri, 23 iulie 2008

Brandul personal


Foarte multi initiatori de bloguri, printre care ma aflu si eu in acest moment, pornesc la drum cu ideea de a-si crea un brand personal. In Romania sunt foarte multi blogari consacrati, dintre care pe unii ii citesc daca nu zilnic, cel putin periodic. Multi dintre acestia pot vorbi despre propriul brand chiar daca nu sunt la fel de cunoscuti precum brandurile celebre ale unor companii si reprezinta cu siguranta curente ( de opinie sau nu) in blogosfera romaneasca.

De ce un brand personal la nivel de blog? Definind brandul sau branduirea ca o promisiune ca produsul respectiv are o anumita valoare, mai buna decat altele asemanatoare, un blog nu reprezinta altceva decat promisiunea ca informatiile oferite si modul in care sunt prezentate acestea - pentru ca nota personala are o valoare maxima in acest caz - sunt mai bune decat altele. Este o reteta care a asigurat succesul pe mai multe planuri, inclusiv profesional, al blogarilor cunoscuti.

Nu-mi place sa mentionez nume, cel putin nu inca, cu toate ca mi-a venit greu sa aleg un nume acestui blog. Inspiratia nu m-a trasnit inca pentru un nume de blog mai bun. Am ajuns undeva pe la spartul targului in privinta ideilor, asa ca ma multumesc cu ce a ramas. Multe dintre blogurile consacrate se definesc prin nume, arata ce vor si de ce ar trebui sa fie citite si mai ales de cine ar trebui sa fie citite.

Un blog puternic este si un brand puternic: stie ce vrea si urmareste in principal aceleasi lucruri. Isi creaza si isi mentine o imagine de-a lungul timpului. Daca m-ar intreba repede cineva acum ce urmaresc cu acest blog, ideea general ar fi aceea de a nu lasa sa se piarda impresii si idei personale, de a prezenta modul in care ma influenteaza procuparile zilnice, sperand sa adaug valoare acestora. Ma promovez on-line! Tind spre a fi propriul brand!

O zicala preferata de un dascal drag spunea ca oamenii cu idei se numesc idioti. Poate fiind niciodata nu au timp sa le aplice pe toate.

inchei tot cu un citat, de data asta de cineva mai cunoscut, adica de Tom Peters: "Indiferent de varsta, de afacerea in care suntem implicati, cu totii trebuie sa intelegem importanta brandingului. Suntem directori generali, CEO ai propriilor noastre companii: Eu.SRL."

Niciun comentariu: