vineri, 25 iulie 2008

Hai la pepeni, neamule!


De ceva vreme, in timp ce-mi stofoc mintea la servici si afara se topeste asfaltul ala de nu era bun nici cand a fost pus, pe strada incepe sa treaca o caruta cu pepeni. Ce conteaza ca e in oras! Ca doar si astia de la bloc tot de pe la tara sunt adunati, de iau marfa direct din caruta. Asa ca nenisorii incep sa strige din fundul plamanilor, clar si cu regularitate de ceasornic: "Ha! Ha! Ha!" sau "Hai! Hai! Hai!" in functie de cheful de a-l articula sau nu pe "i". Prima data mi-am zis ca poate oi fi auzit eu rau, dar cand s-a repetat treaba asta am inteles ca auzul meu e bun, asa cum ar trebui sa fie macar la varsta asta. Nici vorba sa pomeneasca cineva de pepeni, in caz ca se intreaba cineva. Omul striga pur si simplu, intrerupandu-mi gandurile, scotandu-ma din ritmul de lucru( sau nu!), asa cum se face de cateva sute de ani pe ulitele satelor.

Acum eu una sunt destul de nedumerita de concluziile care se pot trage.

Oamenii chiar au voie sa tipe pe strazi asa cum vor, facandu-si reclama in cazul alegerilor sau la pepeni? Stiu eu ca politicienii sunt imbuibati de bani precum pepenii de apa, dar eu una chiar am chef sa muncesc( exceptand atunci cand nu am) si linistea publica ar trebui respectata.

Din cate stiu eu Iasul e un oras chiar mai mare decat e orasul in care m-am nascut - adica Targu Neamt pentru cei care se intreaba si asta. Numai ca la mine in oras nu se vindeau pepeni pe strazile din oras din caruta. A fost nevoie sa vin in Iasi ca sa o vad si pe asta. Si piete sunt destule. Ori sunt oamenii prea lenesi, ori prea batrani ca sa se deplaseze pana la piata, riscand sa li se cantareasca pepenele nu chiar la gramele-kilogramele exacte.

Acu sa zic ca ma insel in concluziile mele. Atunci de ce continua sa strige asta in fiecare zi, cu caruta plina de pepeni? Ca doar nu-i scot la plimbare!

Niciun comentariu: