luni, 28 iulie 2008

Sa manance cozonac!


De vreme ce ploia a bantuit toata partea asta de tara, cu consecinte cutremuratoare pentru multe localitati, ne-am gandit si noi sa stam frumusel acasa si sa nu mai ajungem la festivalul de la Sighisoara, asa cum ne propusesem.

Luna asta a fost destul de plina pentru noi, asa cum s-a mai intamplat doar la inceputul anului: sotiorul meu drag si-a schimbat locul de munca, am mers in excursie cu noii colegi, a devenit team leader, am avut o mica interventie chirurgicala, m-am simtit rau, s-a casatorit cumnatul, am fost pentru prima data la Bolta Rece, a murit bunicul, am fost la cinema sa vedem Kung Fu Panda(n-am mai fost de la ultimul Razboiul Stelelor la cinema). Daca mai mergeam la Sighisoara ziceam ca mai plin nu se poate.

Aseara mi-am dat seama cat suntem de norocosi. De obicei, atunci cand mergem la ai mei, in Humulestiul in care s-a nascut Creanga( si care a fost cam usarnic de felul lui), ocolim Pascaniul si mergem pe la Hanul Ancutei( nu ca as avea eu vreo preferinta pentru numele hanului sau preparatele lui culinare, de altfel renumite). Ocolul asta ne aduce in plus usor peste 20 km la dus si tot atata la intors, dar are avantajul ca este drum intins, in care nu trebuie sa astepti dupa carute sau masini de tonaj mare puturoase. Ieri am fost sunati intens de mamicile noastre - nu stiati ca mai capatati una dupa casatorie? - care se ingrijorau dupa ce au vazut stirile de la ora 5, care aratau inundatii la podul de acces. N-am avut nici o treaba cu inundatia, desi Siretul era umflat si pe langa Mircesti, pe unde trece europeanul(de drum e vorba).

Ne-am uitat si noi seara de stiri, ca sa vedem ce surpriza ipotetica am fi putut avea. Si am dat peste analizele situatiei dezastruoase a inundatiilor si peste replica lui Tariceanu, care la inundatiile trecute le spunea oamenilor "Da ce? Vreti sa va fac hotel?". Mi-a venit instant in minte zicerea atribuita Mariei Antoanetta sau Mariei Teresa a Spaniei ( tot Marie, da alta palarie), cand la plangerea oamenilor ca nu au paine, i-a indemnat sa manance cozonac. Cam asa stau lucrurile si la noi: apa trece, guvernele trec, oamenii raman fara agoniseala de o viata.

Niciun comentariu: