miercuri, 5 ianuarie 2011

Cu mesterii spanioli in casa: aventuri lingvistice


Dupa cum puteti vedea, pe langa alte lucruri pe care le-am adus cu mine din Romania se gaseste si drapelul. Deocamdata sta cam stingher si botit, dar il rezolv si-l fac frumos cu prima ocazie in care calc rufe. Nu stiu sigur daca va ramane sau nu in acelasi loc, dar puteti admira in decor si pe domnisoara Fifi si un minunat rasarit de soare.

Chiriasii anteriori au fost fumatori inraiti, astfel incat pe langa cele doua exemple de pe usa terasei am putut constata acest lucru si din scrumiera uriasa gasita, precum si din usorul miros care s-a pastrat in pereti.

Avand in vedere ca incalzirea are loc doar cu ajutorul aerului conditionat, unul dintre cele doua aparate din apartament era defect si mesterii chemati au declarat ca e prea vechi, astfel incat au inceput pe 4 sa monteze o noua instalatie.

Comunicarea cu ei este destul de dificila in aceasta faza pentru mine, dar luati si voi in considerare ca sunt novice in contactul cu aceasta limba, plus ca nu vorbesc nici foarte rar si nici numai in spaniola, catalana fiind si ea implicata. A fost totusi destul de amuzant faptul ca doar pe unul dintre ei - cel mai tanar - il inteleg mai bine si el intelege mai multa engleza decat romana. Pana la urma ne-am lamurit ce si cum cand a fost nevoie.

Am constatat ca la stiri inteleg cam un sfert din ce se vorbeste, uneori mai mult chiar daca e un domeniu comun, precum fotbalul sau criza economica. Inca imi lipseste curajul de a ma exprima in spaniola, dar va veni si clipa in care imi voi invinge aceasta teama. Greu mai ies din carapace!

Inainte de a veni mesterii cica am facut curatenie si ordine in toata casa, dar acum vad un strat de praf mai mult sau mai putin subtil(depinde la care parte a paharului vreau sa privesc). Tot e bine ca au maturat tot ei, au sters pe unde au patat si au luat si gunoiul cu ei. Ramane sa mai dau de cateva ori cu mopul si sa sterg praful si ma pot apuca sa termin ce am inceput, adica asezatul lucrurilor.

Punctualitatea nu a fost punctul lor forte in ambele zile in care au sosit, dar le dau puncte suplimentare pentru curatenia pe care o lasa in urma. Acum avem "Caldurica de la pasarica" cu instalatia Saunier Duval. Cea mai tare chestie este ca manualul de utilizare are si instructiunile in romana. Nu poate decat sa ma bucure!

Joi, pe 6 ianuarie, este sarbatoare atat pentru noi, cat si pentru ei si, in plus, zi libera legal. Asta nu poate insemana decat plimbare lunga pe plaja.

In Spania, in aceasta zi se dau cadouri, fiind sarbatorita ziua in care magii au adus daruri prucului Iisus. La noi este Boboteaza, zi in care obisnuia sa fie foarte frig pe cand eram eu mai copil si crucea de gheata era frumoasa si misterioasa. As vrea sa vad cum ar rezista la 7-10 grade cu plus o astfel de cruce, fata de cele -13 sau -10 inregistrate in Humulesti si Iasi.

Cautarile privind locul de intalnire a crestinilor ortodocsi mi-au adus urmatoarele rezultate: "In prezent, credinciosii ortodocsi romani din zona se reunesc in parohia catolica din Gran Via din Barcelona, care le cedeaza spatiul. "(2007) In plus, o stire anunta contruirea unei noi biserici cu hramul Sfantului Mare Mucenic Gheorghe care urma sa construita pe strada Capelei din Barcelona, in apropierea Catedralei Sagrada Familia. Intre timp am gasit si site-ul oficial neactualizat pentru 2011: http://sfgheorghe-bcn.com/index_bottom.php?language=romanian&section=1

Niciun comentariu: