vineri, 7 ianuarie 2011

Traditii care-mi lipsesc


In vreme ce in Humulesti si Iasi erau -10 si -13 grade, in Barcelona au fost de Boboteaza 13 grade(cu plus). Am vazut o gramada de cactusi infloriti, precum si aceste flori care cresc pe toate gardurile

Pana sa plec la Iasi la facultate, toate zilele de Boboteaza au inceput cu mersul la slujba in cele mai bune si mai groase haine de iarna. Cu bucuria luarii sticlei/carafei cu aghiazma. Cu pregatirea dinainte de aceasta sarbatoare a spalarii tuturor rufelor murdare pentru ca in urmatoarea saptamana apele sunt sfintite. Cu asteptarea preotului, cand casa trebuia sa fie luna.

Astazi, de Sf. Ioan, in casa era dubla sarbatoare. Asteptam musafirii, stateam la masa cu neamurile, puneam deoparte cadourile( o, eternica sticla de spumant!) si ne bucuram pentru ultima data de bradul de Craciun, pe care-l pastram pana acum atat ca sa-l vada si musafirii, cat si ca sa evitam acele de pin pe care, oricat l-ai urmari, tot le mai gasesti inca vreo luna dupa aceea. Singurul lucru pe care nu-l regret este mormanul de vase de spalat.

Am intalnit persoane care impodobeau bradul chiar in ajunul Craciunului. Nu stiu altii cand decid ca e prea devreme sa sarbatoreasca Craciunul si cand se termina perioada sarbatorilor, insa la mine incepea vremea colindelor si a cantecelor de Craciun inca de prin Noiembrie. Anul asta am inceput din decembrie, dar cel putin am avut zapada si scuze cat cuprinde.

Niciun comentariu: