joi, 13 ianuarie 2011

Sandwick cu pui si avocado


Daca va asteptati sa gasiti o fotografie de la asa delicatesa culinara, trebuie sa va insel asteptarile: pana sa ma gandesc sa fac poza am si terminat tot, da chiar tot de mancat.

Un frunct de avocado perfect e cel copt, care atunci cand il apesi este putin moale. Daca nu aveti de gand sa-l mancati chiar in aceiasi zi, puteti lua si fruncte de avocado mai putin coapte si le ascundeti pentru cateva zile, intr-o punga de hartie, undeva intr-un loc nu prea friguros, eventual pe masa din bucatarie ca sa nu uitati de ele cu totul.

Fructul de avocado, la fel ca si pestele, este de preferat sa fie mancat cat mai des, adica cel putin o data pe saptamana, pentru grasimile bune pe care le contine.

Ma incanta teribil ca ma aflu intr-o zona in care pestele proaspat se gaseste la orice magazin de produse alimentare. Din pacate pentru mine, multe dintre felurile de pesti dupa care imi lasa gura apa imi sunt total necunoscuti, prin urmare si felul in care trebuie efectiv mancati. La fel si marea varietate de fructe de mare, de la calamari, caracatite si pana la zeci de forme de scoici. Este clar ca mai am de studiat, dar am ajuns in raiul pestilor(sau al mancatorilor de pesti) si n-am de gand sa las aceasta minunata oportunitate sa dea din aripioare pe langa mine.

Lasand de o parte mancarea de peste, sa trecem la ceva mai familiar - sau nu - adica sandwick-urile astea numai bune. Se ia carnea de pui fiarta/facuta la gratar/prajita sau cum o aveti prin casa sau in functie de cat de infometati sunteti si se taie fasii de grosimea unui deget. Eu am avut piet de pui feliat pentru snitel, dar terminasem ouale, asa ca le-am patruns exact cat trebuie in tigaie.

Am curatat fructul de avocado, l-am pasat cu sucul de la jumatate de lamaie mica, am adaugat un praf de sare si piper si foarte putin praz taiat foarte fin. Daca nu stiti cum se taie un avocado: rotiti cutitul in jurul semintei rotunde, apoi rotiti fructul ca sa-l desfaceti in jumatate, dati un cutit fix in mijlocul samburelul si rotiti ca sa scapati de el, apoi scoateti miezul cu o lingura sau procedati ca in urmatorul exemplu: http://simplyrecipes.com/recipes/how_to_cut_and_peel_an_avocado/

Eu am vrut sa-l pasez, nu sa-i dau o forma artistica. Lamaia este esentiala atat pentru a evita rapida oxidare, cat si pentru gust.

Urmatorul pas: am luat bucati de bagheta, le-am taiat in doua, am uns generos cu pasta de avocado de jur imprejur si am ascuns bucata de carne ca intr-un culcus. Uite asa ajungi in raiul mancaciosilor!

Cred ca ar fi o introducere minunata la masa de sarbatoare pe care o vom avea in curand, cand schimba si Adrian prefixul.

Niciun comentariu: